خشت یکم

وبلاگی برای معماری، هنر

...

سلام به همه دوستان خوبم...

پیشاپیش عید نوروز باستانی رو که نشانی از فرهنگ و تمدن بزرگ ما ایرانی هاست رو به تک تکتون تبریک می گم و امیدوارم امسال سال بسیار خوب و خوشی رو در کنار عزیزان و خونواده هاتون داشته باشید و امسال سالی پر از موفقیت و شادکامی برای هممون ایشالله باشه..

چندتا فایل آماده کرده بودم که قرار بود  بعنوان عیدی از طرف خشت یکم تقدیم حضورتون کنیم اما من به هر دری که زدم نتونستم فایلا رو آپلود کنم....به این خاطر از همتون عذر می خوام..خصوصا از حامد عزیز...اما این قولو میدم که در اولین فرصت فایلارو براتون بفرستم....

بازم عیدوبه همتون تبریک میگم....شاد باشید و به قول استاد: خوب باشید.....

  
نویسنده : بهزادزندی ; ساعت ٦:٢۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٢/٢٩
تگ ها :

دانلود سری کامل کتاب The_Construction_of_Buildings

امروز ۵ جلد کنتب خوب که بالاترین آمار دانلود رو در سایت های اشنراک دارن براتون گذاشتم که شمل سری کامل کتاب  The_Construction_of_Buildings هست.

کتاب خوب باگرافیک ساده به دوست داران مباحث سازه اکیدا سفارش میشه این کتاب ها رو دانلود کنن.

 

The Construction of Buildings 1

لینک دانلود- حجم  15.8MB

 

The Construction of Buildings 2

لینک دانلود- حجم   MB10.7

 

The Construction of Buildings 3

لینک دانلود- حجم  MB 8.01

 

The Construction of Buildings 4

لینک دانلود- حجم  MB 12.05

 

The Construction of Buildings 5

لینک دانلود- حجم  9.2 MB

  
نویسنده : خشت یکم ; ساعت ۸:٥۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٢/٢٦
تگ ها : دانلود

اکسپو 2010 --شانگهای

باز هم یه نمایشگاه جهانی دیگه و باز هم بی کفایتی!

دیشب اخبار داشت می گفت غرفه ایران در 50 متری غرفه چین بوده چون پول نریختن به حساب نمایشگاه غرفه رو از دست دادن. و به جای 4000 متر 2100متر فضای نمایشگاه هم بهشون رسیده.

این رو گفتم که بعد برم سراغ ساختمون هاش.

فکر کنم وتوجه شدین که خیلی از معمار های بزرگ دنیا در ابتدای کار خودشون یه غرفه برای کشورشون طراحی کردن. نیاز به نام بردن هم نیست.

در واقع این اکسپوها برای ما معمار ها یه سکوی پرتابه، چراکه کشورها در این نمایشگاه ها می خوان بهترین های خودشون رو معرفی کنن و پول خوبی خرج می کنن تا ماسک خوبی روی صورت های آبله گون خودشون بکشن.

در وافع معماری که به طراحی اینگونه غرفه ها می پردازند مسئولیت خطیری دارند و در عین حال فرصتی رو در پیش پای خودش میبینه که می تونه آینده خودش رو عوض کنه چرا که یک فضای بین المللی می تونه مکان مناسبی برای به نمایش گذاشتن هر کالایی از جمله هنر و معماری باشه. به نظر میرسه پیروز کسی است که هر دو رو پتانسیل رو درک کنه و در حد مناسبی هم به هر دو اهمیت بده.

انعکاس فرهنگ و توانایی های یک کشور از برزگترین دغدغه های این معماران که البته پس از مفهوم دهکده جهانی و دهه 1960 این مسئله داره کم رنگ تر میشه.

در ادامه براتون عکس هایی از غرفه چند کشور رو در نمایشگاه شانگ های میذارم و البته لینکی رو هم برای مطالعه بیشتر در اختیارتون میذارم.

 

مجارستان

 

 

 

ادامه مطلب   
نویسنده : خشت یکم ; ساعت ۱۱:٢۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱٢/٢٥
تگ ها : معماری

شهر شناور راه حلی برای آینده



چند وقت پیش اجلاس کپنهاک برگذار شد که به علت اوضاع داخلی کشورمون خیلی انعکاس خوبی در ایران نداشت. این اجلاس نتیجه کار گروه های مختلفی بود اون موقع ذهن منو در گیر مسائل مربوط به معماری کرد و شروع به جستجو کردم و با یه کار جالب برخورد کردم که البته در مقیاس شهر بود و منو به خودش جذب کرد.


 

در آینده ای نه چندان دور با گرم شدن زمین سطح آب اقیانوس ها نیز بالا خواهد آمد. دو توده یخ غیر شناور یهنی قطب شمال و جنوب به ذوب شدن خود ادامه می دهند. در گذشته تصور می شد با ذوب این توده ها ارتفاع آب تغییری نخواهد کرد و برای آن این مثال را می آوردند که مگر وقتی یخ در لیوان آب شما ذوب شود آب از آن سرریز میکند؟!

اما به تجربه و هم به صورت علمی ثابت شد که با ذوب شدن توده یخ قطبی بر ارتفاع بر افزوده خواهد شد زیرا آنها در لیوان آب ما شناور نیستند!

میزان این تغییر در حدود1متر به ازای هر درجه افزایش دما خواهد بود. و با احتساب همین یک متر می توان پیش بینی کرد 80% جزایر مرجانی اقیانوس ها، 17.5%بنگلادش،6%هلند،1%مصر و ... به زیر آب خواهد رفت.

البته این گرم شدن تاثیرات دیگری هم دارد مثلا شهرهایی که در شمال کانادا و در نواحی سرد سیر بنا شده اند در ارتفاعی قرار گرفته اندکه در فصل بهار- که لارو پشه به پشه تبدیل می شود-پشه ها نتوتنند در آن ارتفاع به علت سرما زندگی کنند. بهتر است بدانید این پشه ها با جمعیت میلیاردی خود،خون یک گوزن کانادایی رو در کمتر از 2 ساعت می مکند و موجب مرگ گوزن نگون بخت می شن.

آتش سوزی ها در جنگل شهر های حاشیه جنگل رو به خطر می اندازند و...

به هر حال اگه یه درجه براتون مسخرست باید بدونید حداقل پنجاه میلیون نفر با همین یک درجه افزایش خانه های خودشون رو از دست می دهند تبدیل به حادثه دیدگان سوانح طبیعی میشن و برای تامین حداقل هایی برای زندگیشون 9 درصد تولید ناخالص ملی کل دنیا مورد نیازه

اما یک سوال: آیا دنیا فقط 1 درجه گرم می شود؟

به هر حال این درگیری ذهنی پیشینه خوبی برای معرفی یک اثر از معماری گم نام ولی بسیار خلاق و آینده نگر به نام وینسنت کالبوت است.

در حالی که امارات متحده عربی با صرف میلیارها دلار با پروژه جزیره نخل خود به خاک های سرزمینی خود می افزاید و هلند نیز با صرف هزینه ی بالا سدی برای حفاظت خود بناکرده است. پروژه لیلیپد زاویه دید جدیدی به ما معرفی می کند. حدود یک قرن پیش ژول ورن کاپتان نمو را آفرید. در دیدگاه آن روز ژول ورن ناتیلوس فقط یک زیر دریایی نبود بلکه شهری در زیر آب بود، و امروز شهر شناور با مفهومی علمی به خود گرفته و شاید منطقی ترین برخورد با آینده این کره نه چندان خاکی باشد.

این شهر یه دوزیست واقعی است، نیمی آبزی و نیمی شهر زمینی که قادر به جای دادن  50000 ساکن در خود است.

ساختار این مجموعه شامل سه برجستگی است که به ترتیب به کار فروشگاه ها و سرگرمی اختصاص یافته اند، و روی آن سه برجستگی با فضای سبز و سپش مسکن پوشیده شده است.

سازه شناور این اکوپلیس(شهری که خود پایدار است و توان برآورده کردن نیازهای خود را دارد) از لیلیپدهای بزرگ جنوب آمازون که به لیلیپدهای ویکتوریا رجیا مشهورند گاقتباس شده و ٢۵٠ برابر بزرگتر شده است.

پوسته دو لایه این سازه از فیبر پلی استر ساخته شده که با لایه ای از دی اکسید تیتانیوم پوشانده شده است. این پوسته به اشعه ماورابنفش عکس العمل نشان می دهد و آلودگی هوارا کاهش می دهد.

00

09

10

11

11




 

برای دیدن عکس های بیشتر و کسب اطلاعات بهتر به سایت طراح مراجعه کنید.

.ببخشید به خاطر عکس ها بالاخره یه جا پیدا کردم که هنوز درش رو تخته نکرده بودن.

  
نویسنده : خشت یکم ; ساعت ٢:٠٢ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٢/۱٧

وی ری sketch up

VRay for SketchUp7 SR 1.5

True Raytraced Reflections & Refractions
Glossy Reflections & Refractions
Global Illumination & Global Lighting
Area Shadows
True HDRI Support
Fully Multi-threaded Raytracing Engine
Anti-aliasing
Native SketchUp Materials Integrated Into V-Ray
Displacement
V-Ray Material Editor With Material Preview
V-Ray Sun and Sky
V-Ray Physical Camera
Depth-Of-Field Camera Effect
Distributed Rendering Over Up To 10 Machines
V-Ray Two-Sided Material For Thin Translucency
Animation Support


1. http://rapidshare.com/files/27023607...chUp7.rar.html
2. http://d.namipan.com/d/b081a6327d3c8...68557bc64eab03
3. http://www.damipan.com/file/3A4FTOI.html

  
نویسنده : سعید اقبال پور ; ساعت ٩:۳٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٢/۱٠

وی ری

 

بیتی32 V-Ray 1.50.SP2 for 3dsmax2009
با حجم 30.4 مگ فشرده شده
با حجم 38.3 مگ
http://www.4shared.com/file/97408421...t_cracked.html

 

بیتی64 V-Ray 1.50.SP2 for 3dsmax2009
با حجم 35.6 مگ فشرده شده
با حجم 45.7 مگ
http://www.4shared.com/file/97412534...t_cracked.html
  
نویسنده : سعید اقبال پور ; ساعت ٩:۳٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٢/۱٠

استانداردهای فضاهای درمانگاهی- برای بهزاد

سلام.

اینم برای بهزاد

یک سری از استاندارد هایی که برای طراحی کلینیک مورد نیازه و البته مورد تائید کشور آمرکاست رو برای دوستان آماده کردم.

به یاد کلاس طرح چهار چای و شیرینی هشت بهشت تو جاده تبریز، کار کردن تو عید، ترجمه دستنویس کردن مطالعات اقلیمی و البته آقای د.ر متهم به ارائه مدرک دروغین به دانشکده:

لینک ها به قرار زیر هستند:

Pulmonary Medicine design guide.pdf-1.06MB

Ambulatory Care design guide.pdf-1.8MB

Eye Clinic Design guide.pdf-4.77MB

Pharmacy service design guide.pdf-1.11MB

Forms andExamples-APPENDIX A.pdf-1.8MB

OPC design guide plates-APPENDIX B.pdf-10.33MB

TemplateSFO-APPENDIX C.pdf-3.91MB

Spinal Cord Injury Center design guide.pdf-20.56MB

 

به هر حال امیدوارم براتون مفید باشه.

نوشتن نظراتون میتونه باعث دلگرمی من بشه.

  
نویسنده : خشت یکم ; ساعت ٩:۳٢ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٢/٧

وی ری

وی ری یکی از پلاگین های معروف 3dsmax هستش که در حال حاضر آخرین ورژنش 1.5 sp4 اومده که برای 3ds max 2010 هست ولی به علت مشکلی که در کرک این پلاگین هست سرعت رندر بیش از حد پایینه و پیشنهاد می شه که از وی ری 1.5 sp2 که برای مکس 2009 هست استفاده بشه.

  
نویسنده : سعید اقبال پور ; ساعت ۱٢:٠٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱٢/٦
تگ ها : وی ری ، آموزش

آموزش وی ری

قسمت اول :

برای نور پردازی Global Ilumination برای تمامی صحنه ها برای اولی بهترین گزینه Irradiance Map و دومی Light Catch استفاده کنیم.
برای تست رندر Irradiance map گزینه Low باشه.Show Cal. phase و Show Direct Light هم تیک بزنین.

برای Light Catch هم میزان Subdivs رو روی 100 تنظیم کنین.Sample Size رو 0.04 تنظیم بشه.

Gi= Iraddiance map رو روی Mediumبزارین.بعد از روی Medium بزارین روی Custom.حالا عددها رو دستی می شه دست زد.
Min Rate = -30
Max Rate = -1
HSph Subdivs = 45
Interp samples= 25

برای Light Catch هم این پارامترها
Subdivs = 1000
Sample Size = 0.02
Scale = Screen
Number Of Pass = 4 این گزینه همیشه بالای 4 باشه.در حقیقت اگه Cpu 4 هسته ای دارین روی 4 و اگه 32 هسته ای روی 32.این گزینه به تعداد Cpu ها تو محاسبات تاثیر چشمگیر میزاره.
Reconstruction parameters
Pre-filter = 500
تیکGlossinesرو بزنین.تا باعث بشه که محاسبات نور پردازی توی متریالهایی که با Glossines مات شدن تاثیر بزاره
موفق و موید باشید.


Gi= Iraddiance map رو روی Mediumبزارین.بعد از روی Medium بزارین روی Custom.حالا عددها رو دستی می شه دست زد.
Min Rate=-30
Max Rate=-1
HSph=40
Inter Polation=25 _________________

منبع :majidonline.com

  
نویسنده : سعید اقبال پور ; ساعت ۸:٠۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٢/٥
تگ ها : وی ری ، آموزش

بنا کردن، سکونت کردن، فکر کردن( قسمت دوم)

سلام  به همگی...

بعد تقریبا ۵ ماهی که اولین قسمت مقاله "  بنا کردن، سکونت کردن، فکر کردن " رو روی سایت گداشتم می گذره.. به خاطر این غیبت دراز مدت عذر می خوام هرچند که همیشه به وبلاگ سرمیزدم اما پستی به علت مشغله کاری زیادی که داشتم نمیفرستادم..

الان قسمت دوم این مقاله را واستون می فرستم امیدوارم که مورد استفادتون قرار بگیره. واسه کسانی که قسمت اولشو ندیدن یا ندارند هم لینکشو می دارم....

لینک فسمت اول:                            http://khesht-e-yekom.persianblog.ir/post/32

 

ادامه مطلب   
نویسنده : بهزادزندی ; ساعت ٧:٤٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱٢/۱
تگ ها : بنا کردن